Näytä viite 
  •   Julkari etusivu
  • Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL
  • Kirjat
  • Näytä viite
  •   Julkari etusivu
  • Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL
  • Kirjat
  • Näytä viite
Julkarin haku- ja käyttöohje
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hyvien käytäntöjen dialogit - Opas dialogisen kehittämisen ja kulttuurisen muutoksen tueksi

Koskimies, Mimosa; Pyhäjoki, Jukka; Arnkil, Tom Erik (2012)

 
 
Tweet Pikkukuva
 
Pikkukuva
Avaa tiedosto
URN_ISBN_978-952-245-638-0.pdf (953.5Kt)
Lataukset: 


Koskimies, Mimosa
Pyhäjoki, Jukka
Arnkil, Tom Erik
THL
2012
Painettu julkaisu saatavilla verkkokaupasta
https://kirjakauppa.thl.fi/sivu/tuote/?id=71936
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-245-638-0
Opas : 24
Tiivistelmä
Opas kertoo, kuinka järjestää Hyvien käytäntöjen dialogeja työyhteisössä ja työyhteisöjen välisenä vuoropuheluna tai asiakkaiden, lasten, nuorten ja vanhempien/huoltajien kanssa ja näitä vuoropuheluja toisiinsa yhdistäen. Keskiössä ovat hyvät varhaisen avoimen yhteistoiminnan käytännöt. Koulutyössä, varhaiskasvatuksessa, neuvolatoiminnassa, sosiaalityössä, mielenterveystyössä, kuntoutuksessa, ylipäätään kaikissa palveluissa, on viisasta toimia varhain ennen kuin vaihtoehdot kapenevat, läheisverkostojen ja ammattilaisen voimavaroja yhdistäen. Hyvien käytäntöjen dialogeissa jaetaan osaamista ja hiljaista tietoa, tuetaan yhteisöllisyyttä sekä etsitään vaikuttavaa ja eettisesti kestävää toimintaa. Hyvien käytäntöjen dialogit perustuvat monivuotiseen kehittelyyn. THL ja kuntien sekä järjestöjen työntekijät ja esimiehet työstivät yhdessä menettelytavat, jotka toimivat arjessa. Työntekijät kertovat saaneensa merkittävää vahvistusta hyville käytännöille, esimiehet tukea uudenlaiseen johtamiseen. Motivoitunut, hyviä käytäntöjä yhteistoiminnallisesti kehittelevä yhteisö voi hyvin. Hyvien käytäntöjen dialogit ovat tervetullut lisä esimiesten välineistöön toiminnan laadun ja henkilöstön sekä asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseksi.
Kokoelmat
  • Kirjat [2420]
kirjasto@thl.fi
 

 

Selaa kokoelmaa

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatSivukartta

Aineistojen tallentajille

Kirjaudu sisäänRekisteröidy tallentajaksi
kirjasto@thl.fi