Hyppää sisältöön
Näytä viite 
  •   Etusivu
  • Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL
  • Esitykset
  • Näytä viite
  •   Etusivu
  • Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL
  • Esitykset
  • Näytä viite
Julkarin haku- ja käyttöohje
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • På svenska
  • In English
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klientnöjdheten inom äldreomsorgen 2022 : Berätta om din service – Nationell uppföljning av klientnöjdheten inom äldreomsorgen

Leppäaho, Suvi; Kehusmaa, Sari; Havakka, Pauliina (2022-11-23)

Refworks
 
Avaa tiedosto
Klientnöjdheten inom äldreomsorgen 2022.pdf (1.627Mt)
Lataukset: 


Leppäaho, Suvi
Kehusmaa, Sari
Havakka, Pauliina
Institutet för hälsa och välfärd THL = Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
23.11.2022
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022112166316

Julkaisun muut kieliversiot:

Suomeksi
Tiivistelmä
Våren 2022 genomförde Institutet för hälsa och välfärd (THL) för första gången den nationella enkätundersökningen om klientnöjdhet ”Berätta om din service”. Enkätens målgrupp var alla äldre klienter i hela finländska fastlandet som omfattades av regelbunden hemvård eller långvarigt serviceboende med heldygnsomsorg. Enkäten besvarades av nästan 42 000 klienter.
 
Till följd av reformen av äldreomsorgslagen kommer nationell uppföljning av klientnöjdheten inom äldreomsorgen i fortsättningen att höra till THL:s uppgifter. Nästa enkät genomförs 2024 och därefter med två års mellanrum.
 
I presentationen beskrivs de nationella resultaten för hemvården och serviceboenden med heldygnsomsorg, uppdelat enligt olika aspekter som rör klientnöjdhet. Undersökningens teman är tillräcklighet av servicen och vårdarnas tid, vårdarnas vänlighet, känslan av trygghet, informationsgången, beaktandet av önskemål i servicen, rekreationsverksamhet, utomhusaktiviteter, mat och ensamhet. En fråga om villigheten att rekommendera servicen tar dessutom upp klienternas övergripande tillfredsställelse med servicen.
 
Kokoelmat
  • Esitykset [19]
tietopalvelu@thl.fiSaavutettavuusseloste
 

 

Selaa kokoelmaa

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatSivukartta

Aineistojen tallentajille

Kirjaudu sisäänRekisteröidy tallentajaksi
tietopalvelu@thl.fiSaavutettavuusseloste